Om beter aan te sluiten op de belevingswereld van jongeren, starten Belastingdienst en Dienst Toeslagen dit najaar de DenkTank Jongeren. Ongeveer 15 jongeren tussen de 15 en 27 jaar zullen beide organisaties, gevraagd én ongevraagd, advies geven over hoe de dienstverlening en communicatie beter kunnen.
Marloes Mijnders is één van de coördinatoren van de DenkTank Jongeren. “De doelgroep jongeren is nog redelijk onbekend terrein voor ons. Om hen goed te begrijpen, moeten we in hun belevingswereld stappen. Als overheid kunnen we zoveel leren van jongeren: hun frisse blik, ongefilterde mening en nieuwe manier van kijken naar de samenleving. Maar die wereld kennen wij nog niet goed genoeg. En dat is wel van belang om jongeren goed te kunnen ondersteunen in het voldoen aan hun fiscale plichten en het gebruik van hun rechten. De DenkTank biedt ons een unieke kans om te luisteren naar verschillende perspectieven en samen te leren hoe we onze dienstverlening en communicatie beter kunnen maken. Hun inzichten helpen ons niet alleen om beter te communiceren, maar ook om efficiënter in te spelen op de behoeften van een nieuwe generatie.”
Belastingbetalers van de toekomst
“Jongeren in Nederland zijn een diverse en veranderende groep. Dé jongere bestaat niet, maar ze zijn allemaal de belastingbetalers van de toekomst. In de DenkTank bespreken we met hen dilemma’s uit onze praktijk en vragen we advies over hoe we beter kunnen aansluiten bij hun generatie. Daarnaast hebben we het over actuele thema’s, zoals nieuwe campagnes. Het doel van de DenkTank is om een structurele samenwerking op te bouwen, zodat we continu kunnen blijven leren en verbeteren,” legt Marloes uit.
De Belastingdienst en Dienst Toeslagen zijn op zoek naar 15 enthousiaste jongeren tussen de 15 en 27 jaar die hun frisse blik willen inzetten om impact te maken op de toekomst van deze diensten. Meer informatie is te vinden op de website van de Belastingdienst.
Geef een reactie