Het slecht functioneren en de ophef bij de Belastingdienst hebben een negatieve invloed op het ondernemersklimaat, zo meldt ONL voor Ondernemers op basis van een enquête. Gebrekkige communicatie en het niet te spreken krijgen van de medewerker met kennis van zaken worden als grootste hindernissen genoemd.
Uit de enquête blijkt dat door het grote verloop een vaste gesprekspartner ontbreekt. Zo moet sommige informatie meerdere malen geleverd worden. Ondernemers geven aan lang op reacties te moeten wachten, of krijgen deze überhaupt niet.
Ondernemers willen dat de rust terugkeert bij de Belastingdienst en de dienst weer bereikbaarder en persoonlijker wordt. Binnen een redelijke termijn moet een redelijk niveau van zekerheid over de af te dragen belastingen verkregen kunnen worden. Dit betekent dat er meer ruimte moet komen om met de fiscus te overleggen. Bijna de helft van de ondernemers verkiest eenvoud en duidelijkheid boven lage kosten als het om belastingen gaat.
Meer informatie: Resultaten poll functioneren Belastingdienst
Geef een reactie