Ondernemers die gebruikmaken van een BAPI-certificaat van DigiNotar, moeten vóór 1 juni 2012 overstappen naar KPN. Het is vanaf die datum niet meer mogelijk zo’n certificaat te gebruiken voor het digitaal versturen van aangiften.
De Belastingdienst informeert gebruikers van een BAPI-certificaat per brief hoe zij deze overstap kunnen regelen. Zo moeten zij zich eerst als abonnee registreren bij KPN, die voortaan de nieuwe certificaten gaat leveren. Registratie bij KPN is vanaf 20 december mogelijk en het aanvragen van het certificaat bij KPN vindt vanaf 30 januari 2012 plaats. De aanvraag gebeurt zoals gebruikelijk via de softwareleverancier. Ook het tarief dat DigiNotar hanteerde, blijft bij KPN gewoon in stand. BAPI-certificaten die voor 1 maart 2012 verlopen, kunnen worden verlengd bij DigiNotar. Daarna moet een nieuw certificaat bij KPN worden aangevraagd. Vanaf 20 december a.s. wordt meer informatie hierover beschikbaar gesteld op https://kpnbapi.managedpki.com.
Meer informatie: www.belastingdienst.nl, 15 december 2011, nieuwsbericht
Geef een reactie