Hoewel de Belastingdienst de afdoeningstermijn van bezwaren het afgelopen jaar heeft verbeterd, wordt er nog niet aan de norm voldaan. Dit bleek uit het beheerverslag 2011 van de Belastingdienst. Het verslag geeft informatie over de activiteiten die de Belastingdienst in 2011 heeft verricht, over de resultaten die zijn behaald en over de mensen, middelen en processen die daarbij zijn ingezet.
De afdoeningstermijn van bezwaren is volgens het rapport enorm verbeterd. In 2011 kreeg 94% binnen de wettelijke termijn van zes weken antwoord, in 2010 was dat 87%. De norm van 95-100% wordt echter niet behaald. De Belastingdienst voert als reden aan dat zij door onder meer de campagne Tijdige Aangifte en het verscherpte boetebeleid meer bezwaarschriften ontvangt dan normaal.
Lees hier het volledige Beheerverslag Belastingdienst 2011
Meer informatie: Bijlage – Kamerbrief over beheerverslag Belastingdienst 2011
Geef een reactie