In een reactie op het rapport van de Nationale Ombudsman over elektronisch berichtenverkeer van de Belastingdienst laat de staatssecretaris weten dat er nog geen einddatum bekend is voor het versturen van papieren brieven door de Belastingdienst.
De aanbevelingen van de Ombudsman sluiten volgens Wiebes grotendeels aan bij de maatregelen die de Belastingdienst al heeft getroffen om mensen te ondersteunen bij (de invoering van) het elektronisch berichtenverkeer. Daarnaast geeft hij aan dat mensen voor wie dat echt nodig is, de komende jaren papieren berichten van de Belastingdienst kunnen blijven ontvangen. Als zij bellen naar de Helpdesk digitale post, worden zij op een lijst gezet voor toezending van een papieren kopie van het naar de Berichtenbox verzonden bericht.
Op dit moment is er geen einddatum verbonden aan het versturen van papieren kopieën. De einddatum zal afhangen van de manier waarop de (gewenning aan de) digitalisering verloopt. In geval van definitief verdwijnen van de blauwe envelop wordt men tijdig persoonlijk geïnformeerd.
Wet: Wet elektronisch berichtenverkeer Belastingdienst
Meer informatie: Ministerie van Financiën, 10 mei 2016
Geef een reactie