De tarieven van de motorrijtuigenbelasting (MRB) worden aangepast aan de inflatie. De inflatiecorrectie voor 2014 is 1,7%.
Taxence
door Jelle Berghuis
De tarieven van de motorrijtuigenbelasting (MRB) worden aangepast aan de inflatie. De inflatiecorrectie voor 2014 is 1,7%.
Filed Under: Autobelastingen 2014
Staatssecretaris Vijlbrief van Financiën biedt de Keuzewijzer Autobelastingen aan. Deze Keuzewijzer is een ambtelijk traject zonder politieke sturing om voor de formatie de beleidsopgaven en mogelijke beleidsopties op het terrein van de Autobelastingen te schetsen.
Vanaf 1 januari 2014 zijn alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting (MRB). Daarnaast komt er een overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, alsmede motorrijwielen, bussen en vrachtauto’s, die op 1 januari 2014 26 jaar of ouder zijn maar nog geen 40 jaar. Personen- en bestelauto’s niet rijdend op benzine... lees verder
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting (MRB) voor zeer zuinige auto’s vervalt per 1 januari 2014 voor zowel nieuwe als bestaande personenauto’s. Vanaf 2014 zal de MRB hierdoor alleen nog op gewicht gebaseerd zijn. Tot 1 januari 2014 gelden de huidige CO2-grenzen voor de vrijstelling in de MRB voor zeer zuinige auto’s (benzine 110 gr/km, diesel... lees verder
Nederland maakt gebruik van de mogelijkheid om Euro-6 dieselpersonenauto’s fiscaal te stimuleren. Deze stimulering hield in dat in 2013 voor een Euro-6 dieselpersonenauto een korting op de BPM geldt van € 500. Vanaf 2014 vervalt deze stimulering.
De komende jaren groeien de CO2-grenzen voor benzine en diesel langzaam naar elkaar toe. Vanaf 2015 wordt er geen onderscheid meer gemaakt en gelden in de BPM voor benzine- en dieselauto’s dezelfde CO2-grenzen en CO2-tarieven. In de onderstaande tabel zijn de tarieven van de BPM per 1 januari 2014 opgenomen. Deze tarieven zijn al aangepast... lees verder
Taxence is een uitgave van
Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag
Geef een reactie