Corona… Wisten we nog niet zo heel lang geleden niet eens van het bestaan, inmiddels weten we er meer van dan ons lief is. Hoewel onze gezondheid natuurlijk veruit het belangrijkste is, doemen er ook heel veel andere vragen op. Zeker bij ondernemers en hun adviseurs.
Een fors afgenomen (of verdwenen) omzet en doorlopende kosten zorgen al snel voor liquiditeitsproblemen. Daarom is het belangrijk om zoveel mogelijk te besparen, extra middelen aan te trekken en/of betalingen uit te stellen naar hopelijk betere tijden. Dit kan op verschillende manieren:
- Voor werkgevers is de NOW een belangrijke ondersteuning. Hiermee kan een tegemoetkoming van maximaal 90% van de loonkosten worden verkregen.
- Het aantrekken van extra krediet wordt ondersteund met onder andere de BMKB, de GO, de BL-C en de Tozo. Al deze regelingen hebben hun eigen doelgroep en voorwaarden.
- De Belastingdienst, gemeenten en banken bieden de mogelijkheid om betalingen uit te stellen. Hiervoor gelden enkele voorwaarden, maar het beleid is behoorlijk soepel.
Een ander onderwerp dat nu tot veel vragen leidt, is het thuiswerken van werknemers. Moet de Arbowetgeving worden gevolgd? Welke zaken zijn van belang op ICT-vlak? Hoe moet worden omgegaan met werknemers die in quarantaine zitten en niet kunnen werken? Kortom: heel veel vragen op totaal verschillende vlakken.
Een goede informatievoorziening is hierbij belangrijk en daar zorgt Taxvice voor! Hoe wordt Covid-19 behandeld binnen Taxvice? Neem deel aan het gratis Taxvice webinar op 31 maart of 2 april van 12-13 uur en maak kennis met Taxvice ter ondersteuning van jouw belastingadviespraktijk.
Gratis aanmelden
Stuur een mail met de data van je voorkeur naar taxvice@sdu.nl of kijk op www.sdu.nl/taxvice voor meer info. Graag tot dan!
Geef een reactie