Een kwart van de belastingadviseurs die de BelastingTelefoon bellen, haken tijdens de lange wachttijd af. Voor adviseurs is het beter om goede contacten te hebben bij de Belastingdienst en direct te kunnen bellen met de relevante inspecteur.
Over de BelastingTelefoon zijn al lange tijd klachten. Zie bijvoorbeeld ‘Consumentenbond: BelastingTelefoon scoort wederom onvoldoende’. Mr. Sylvester Schenk, directeur fiscale zaken van het Register Belastingadviseurs (RB), stelt dat bellende adviseurs vaak niemand te pakken krijgen. Het blijkt dat de wachttijd kan oplopen tot tien minuten. Daarnaast houdt de BelastingTelefoon zich niet aan gemaakte afspraken om terug te bellen. NOB-bestuurslid mr. Pieter Asjes stelt dat een belastingadviseur beter kan proberen direct te bellen met de inspecteur die de zaak in behandeling heeft. Dit vereist wel dat de adviseur goede contacten heeft bij de Belastingdienst. Het contact met de Belastingdienst zou makkelijker moeten kunnen.
Geef een reactie