De Belastingdienst is nu ook te volgen op het social media platform Mastodon. Het gaat om een pilot van zes maanden om burgers en ondernemers ook daar te bereiken. De Belastingdienst wil zijn waar de doelgroep is en ziet Mastodon als een interessant, kansrijk social media-netwerk om met burgers en ondernemers te communiceren.
Het gaat om een eigen Mastodon-omgeving op een eigen rijksoverheid-server in samenwerking met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en ICTU waarbij de overheid niet afhankelijk is van commerciële partijen Dit is belangrijk vanwege privacy en veiligheid, want zo komen gegevens niet in handen van een buitenlandse, commerciële partij.
Gedurende de pilot tijd toetst de Belastingdienst of het sentiment positief is en er veel interactie is. Dan wordt het account voortgezet. Gebruikers van Instagram, Facebook en Twitter hoeven zich geen zorgen te maken. De Belastingdienst blijft bereikbaar via deze kanalen om belastingvragen te beantwoorden.
Geef een reactie