De Belastingdienst start met een meldpunt en contactkaart voor fiscaal dienstsverleners voor sneller contact met de Belastingdienst in urgente situaties.
Makkelijk het juiste kanaal bij de Belastingdienst vinden staat met stip bovenaan de wensenlijst van fiscaal dienstverleners. Mocht het een fiscaal dienstverlener niet lukken op de juiste manier geholpen te worden, dan kan deze contact zoeken met de Belastingdienst door op de meldknop te klikken op Forum Fiscaal Dienstverleners onder het tabblad ‘contact’. Ze krijgen dan de mogelijkheid een formulier in te vullen, waarin de fiscaal dienstverlener ruimte heeft om uit te leggen waarom er snel hulp nodig is. Binnen twee werkdagen neemt een accountmanager contact op. Maar het meldpunt is er niet voor élke hulpvraag.
Contactkaart
Naast het meldpunt ontwikkelde de Belastingdienst een contactkaart. In de contactkaart staat een overzicht van de contactmogelijkheden bij de Belastingdienst. Hier is ook de meldknop van het Meldpunt FD te vinden. Fiscaal dienstverleners komen via deze kaart makkelijker bij de juiste afdeling terecht. De contactkaart is te vinden op Forum Fiscaal Dienstverleners.
Verdere informatie over het forum, de contactkaart en het meldpunt is te vinden op Forum Fiscaal Dienstverleners. Je kunt je registreren als lid van Forum Fiscaal Dienstverleners als je in het bezit bent van een beconnummer.
Bron: Belastingdienst, 19 december 2022
Geef een reactie