Vanaf 5 juli 2021 voeren medewerkers van de Helpdesk Intermediairs een dubbele klantverificatie uit, voordat zij dossiergegevens van klanten aan intermediairs verstrekken. Alleen voor algemene vragen is het niet nodig de verificatievraag te beantwoorden. De gehele BelastingTelefoon zet deze stap, omdat de huidige verificatie niet veilig werd bevonden.
Het doel van de dossiergebonden klantverificatie is, om er zeker van te zijn dat medewerkers van de BelastingTelefoon de informatie aan de juiste persoon verstrekken. De klantverificatie bestaat uit twee onderdelen: een persoons- en een dossiergebonden vraag.
Persoonsgebonden vragen zijn onder andere:
- geboortedatum
- postcode en huisnummer
- vestigingsadres onderneming
- KVK-nummer
Dossiergebonden vragen:
- bedrag van de aanslag of aangifte
- toetsingsinkomen of geregistreerd inkomen
- inhoud uit de aangifte, aanslag, aanvraag, beschikking of brief
Houd er rekening mee dat bovenstaande, maar ook andere, vragen gesteld kunnen worden. En houd de relevante gegevens binnen handbereik.
Bron: Forum Fiscaal Dienstverleners, 12 juli 2021
Geef een reactie